Відповіді на питання

Ознайомтеся з відповідями на найчастіші питання, що пов’язані з організацією роботи СТО Автопан. А також відповіді на питання про можливі ознаки і причини несправностей систем та агрегатів автомобіля. Регулярно оновлюємо інформацію на цій сторінці.

Питання-відповідь про СТО

Вартість ремонту автомобіля складається з переліку послуг та запчастин з витратними матеріалами.

Щодо вартості послуг СТО.

Вартість послуг СТО складається з переліку наданих послуг. Послуги калькулюються згідно нормогодин, що встановлені заводом-виробником.

Детальніше про вартість основних послуг дивіться Прайс СТО.

Щодо вартості запчастин та витратних матеріалів.

Тут дещо складніше. Майже завжди ремонт автомобіля потребує нові запчастини. Як правило, на ринку є багато варіантів однієї і тієї ж запчастини від різних виробників. І кожен варіант може ціною дещо або навіть разюче відрізнятися. Як правило, оригінальні запчастини найдорожчі. Дещо дешевші запчастини постачаються від так званих виробників “по ліцензії”. І самі дешеві запчастини – це ноунейм чи маловідомих виробників.
У нас на СТО сповідуємо і рекомендуємо запчастини від перевірених постачальників з гарантією. Це або оригінальні запчастини, або “по ліцензії”. Але завжди залишаємо вибір за вами. І надаємо декілька варіантів запчастин при погодженні переліку необхідних та рекомендованих ремонтних робіт. Тобто погоджуємо з вами ще до початку робіт яку саме запчастину замовляти. І надаємо консультацію і можливість вибирати саме вам. Або надайте свої запчастини. Такий варіант теж можливий – замовити послуги СТО, а запчастини надати свої.

СТО Автопан працює без вихідних. Але за попереднім записом. Години роботи та запис на СТО на сторінці Контакти.

СТО Автопан має дільниці для обслуговування та ремонту легкових та вантажних авто.
Переважна більшість постів для ремонту легкових автомобілів і позашляховиків.
Окремо облаштовані дільниці для ремонту вантажних бусів і пасажирських мікроавтобусів.
А також окремий цех для ремонту та обслуговування вантажівок від 5т до тягачів 20т і напівпричепів.
Додатково робимо ремонт авто з подовженою базою і лімузинів.

Детальніше про те, які автомобілі обслуговує СТО

Є декілька варіантів забезпечення ремонту автомобіля запчастинами і витратними матеріалами.

  1. Склад СТО Автопан налічує більше 10 тис найменувань запасних частин для автомобілів. Також склад СТО має запас оливи та технічних рідин, витратних матеріалів.
  2. Склади партнерів. Основні постачальники запчастин для автомобілів в Києві є партнерами СТО Автопан. Доставка запчастин може бути виконана протягом 3 робочих годин
  3. Під замовлення. Це в тому випадку, якщо необхідної запчастини немає на складі СТО. Зазвичай мережа партнерів дозволяє нам протягом 1-2 днів отримати необхідну деталь. Інколи пропонуємо запчастини під замовлення, якщо немає в наявності на складах партнерів. Це здебільшого відноситься до великих агрегатних запчастин: двигун, коробка передач, тощо.
  4. Ваші запчастини. Можливо замовити послуги СТО, а запчастини надати свої.

Детальніше про забезпечення запчастинами на сторінці Запчастини.

СТО повного циклу – це станція технічного обслуговування автомобілів, яка виконує регламентні і ремонтні роботи автомобіля під ключ.
Помітили проблему з машиною? Потрібна диагностика несправності автомобіля, ремонт або планове техобслуговування? Отримайте все це в одному місці. Все це надає СТО Автопан. Спочатку діагностика автомобіля і погодження обсягу робіт з власником. Запчастини зі складу чи під замовлення. Від вас потрібно надати автомобіль відповідальній особі СТО та погодити обсяг і вартість робіт після діагностики. В результаті отримуєте справний та обслужений автомобіль без зайвих турбот та витрат часу.

Діагностика автомобіля

Профілактичну перевірку та діагностику автомобіля потрібно проводити мінімум раз на рік.

А також у таких випадках:

  • у разі ознак можливих неполадок
  • перед покупкою уживаного автомобіля
  • на початку весняного та зимового сезону – сезонна діагностика
  • перед подорожами та далекими поїздками
  • після аварії

Ремонт ходової та підвіски

  • стукіт на ямках
  • стукіт або скрип при переїзді лежачих поліцейських
  • стукіт або скрип при рушанні з місця
  • вібрація під час руху
  • розхитування кузова автомобіля під час руху
  • веде автомобіль убік
  • нерівномірне знос шин
  • скрип чи стук при зупинці автомобіля
  • амортизатори
  • опори амортизаторів
  • пружини
  • ричаг підвіски
  • сайлентблоки
  • шарової опори
  • стабілізатор, втулки і стійки стабілізатора
  • задня балка або сайлентблоки задньої балки
  • підрамник або сайлентблоки підрамника
  • ресори, втулки і сайлентблокі рессор, корінний або окремий лист рессори чи всі листи разом
  • поворотний кулак
  • цапфи
  • пневмобалони
  • пневмокомпресор

Це свідчить про несправність підвіски.
У більшості випадків це вихід з ладу сайлентблоків або інших гумово-металевих виробів.
Можуть бути зношені тяжки стабілізатора, втулки стабілізатора, амортизатори або опори амортизатора.
Для точного визначення несправності запишіться на діагностику автомобіля, наші спеціалісти Вам допоможуть.

Тобто автомобіль нестійко тримається в смузі, його може переставляти в сторони.
В більшості випадків це свідчить про вихід з ладу амортизаторів.
Експлуатація забороняється, оскільки це впливає на безпеку руху.
Для точного визначення несправності запишіться на діагностику, наші спеціалісти Вам допоможуть.

З такими ознаками причиною може бути пов’язано декілька несправностей:

  • стан шин або балансування коліс
  • викривлення колісних дисків
  • подушки двигуна або коробки передач
  • знос приводних або карданних валів
  • підвищений знос шарнірних елементів

Для точного визначення несправності запишіться на діагностику, наші спеціалісти Вам допоможуть.

Підвищений знос шин безпосередньо говорить про те, що порушені кути установки коліс або є люфти в рульовому управлінні.
В даному випадку вашому авто рекомендуємо провести діагностику розвалу сходження і рульового управління. Для точного визначення причини.

Ремонт гальмівної системи

  • критичний знос колодок
  • заклинили гальмівний супорт
  • заклинили напрямні супорта
  • розшарування гальмівного шлангу
  • вихід з ладу гальмівного циліндра
  • негерметичність гальмівної системи
  • вихід з ладу вакуумного підсилювача гальм
  • несправність системи ABS

Найчастіше це вихід з ладу гальмівного диска, тобто порушена його площина.

індікатор несправності гальмівної системи автоіндікатор несправності гальмівної системи авто

Насамперед потрібно перевірити чи не стоїть автомобіль на стояночному гальмі, тобто ручнику!
Ці помилки повідомляють про несправність гальмівної системи. Потрібно терміново звернутися на автосервіс. Можна самому подивитися рівень гальмівної рідини. Оскільки в міру зношення гальмівних колодок, рівень рідини стає меншим.
Не зволікайте! Це убезпечить вас і оточуючих.

Ремонт рульового управління

  • люфт у кермових наконечниках
  • люфт у рульових тягах
  • люфт рульового валу
  • розірвана демпферна муфта
  • люфт у хрестовинах рульового валу
  • підвищений знос у рульовій рейці або редукторі
  • рівень рідини гідропідсилювача нижче мінімуму
  • слабка натяжка ременя гідропідсилювача
  • вихід з ладу насоса гідропідсилювача
  • заклинив поворотний чи опорний підшипник

Зазвичай це вихід з ладу системи гідро чи електро підсилювача рульового управління.
Усувайте цю несправність на спеціалізованому сервісі.
Для точного визначення несправності запишіться на діагностику кермової системи.

Ремонт трансмісії

  • Вироблення диска або корзини зчеплення
  • Вироблення шестерень та синхронізаторів КПП
  • Вироблення або пошкодження вилок КПП
  • Вироблення напрямних втулок вичавних підшипників
  • Вироблення дисків та кошиків зчеплення
  • Розриви демпферних муфт

Це перша ознака виходу з ладу підшипника ступиці.
У деяких випадках це можна перевірити самому. На рівній ділянці дороги легенько поманеврувати праворуч і ліворуч. Якщо ви почуєте що шум змінюється, це перша ознака того, що якийсь підшипник або підшипники ступиць вийшли з ладу. Їх терміново слід замінити.

Це говорить про те, що вийшли з ладу хрестовини карданних валів. Це не аварійно, але треба міняти, тому що потім це переростає у вібрацію. А це вже спричинить погані наслідки.

Ремонт системи обігріву салону авто

  • забитий радіатор
  • зламаний водяний насос. При цьому несправність насоса може стати причиною виходу з ладу двигуна у зв’язку з його перегрівом
  • низький рівень антифризу
  • несправність у повітроводі або вентиляторі
  • заклинило термостат
  • забитий радіатор обігрівача
  • засмічений повітряний фільтр салону

Перевести перемикач положення забору повітря поза салоном.

кондиціювання

Сильне забруднення фільтра салону.

забруднення фільтру

Можливі причини:

  • почитайте інструкцію з експлуатації, можливо, щось зробили неправильно
  • забитий радіатор обігрівача салону
  • неправильно працюють заслінки розподілу потоку повітря всередині салону
  • є несправність у системі охолодження

Ремонт головки блоку циліндрів

  • двигун не розвиває достатньої потужності
  • вихлоп має білий або чорний відтінок
  • підвищена витрата палива
  • нестабільна робота
  • сторонні звуки під капотом
  • підвищена витрата масла
  • пошкоджено прокладку головки блоку циліндрів
  • ГБЦ має мікротріщину або викривлення площини
  • термостат заклинив у малому колі
  • сальники клапанів мають вироблення або пересохли
  • є нагар на клапанах і каналах головки блоку циліндрів
  • вироблення направляючих втулок головки блоку циліндрів
  • пошкодження впускних та випускних клапанів
  • вироблення розподільного валу та його посадки
  • вироблення сідел клапанів впускних та випускних
  • ремінь або ланцюг газорозподільного механізму стоїть не в належних мітках

Ремонт двигуна

  • двигун внутрішнього згоряння (ДВЗ) не запускається
  • запускається, але працює не стабільно
  • плавають холості обороти
  • має характерний вихлоп
  • втратив потужність
  • присутні сторонні стуки в районі блоку циліндрів і піддону
  • температура охолоджуючої рідини вища за норму
  • підвищена витрата оливи
  • поршневі кільця мають вироблення
  • блок циліндрів має вироблення
  • колінчастий вал має вироблення
  • вкладиші колінчастого валу мають вироблення
  • пальці поршнів мають вироблення
  • поршня мають пошкодження
  • площина блоку циліндрів викривлена
  • є тріщини в блоці циліндрів
  • не працює маслонасос
  • маслоканали системи мастила ДВЗ забиті нагаром
  • маслоприймач має пошкодження
  • балансувальні вали мають вироблення
  • шатуни мають пошкодження або увігнутості

Ремонт електрообладнання

  • на панелі приладів сигналізує лампа якоїсь несправності
  • не працюють освітлювальні прилади або фари
  • габаритні вогні
  • протитуманні фари
  • підсвічування номерів
  • салонне підсвічування
  • регулятори системи клімату або пічки
  • ДВЗ працює не стійко
  • є провали при наборі швидкості
  • свічки запалювання паливної системи вийшли з ладу
  • високовольтні дроти мають пошкодження
  • проводка моторного відсіку та кузова пошкоджена
  • лампи ближнього світла вийшли з ладу
  • лампи габаритних вогнів вийшли з ладу
  • не працюють блоки розпалювання ксенонових фар
  • датчик холостого ходу пошкоджений
  • датчик колінчастого валу несправний
  • датчик розподільного валу несправний
  • витратомір має пошкодження
  • резистори керування кліматом та кнопки несправні
  • кнопки керування склопідйомника мають пошкодження
  • кнопки керування функціями авто несправні
  • датчики включення стопів та задньої передачі несправні
  • котушки запалювання мають дефект
  • заводський брак
  • неправильна експлуатація автомобіля або наслідки ремонту автоелектрики автомобіля непрофесіоналами

Ремонт паливної системи

Несправності паливного обладнання:

  • несправність паливних форсунок
  • несправності паливного насоса
  • забрудненість паливного фільтра
  • негерметичність паливної системи
  • забрудненість паливного бака

Можливі несправності:

  • некоректна робота паливних форсунок
  • не своєчасне впорскування палива в циліндри
  • переливання форсунок у циліндри
  • некоректна робота паливного насоса

Можливі несправності:

  • падає тиск у паливній магістралі
  • перетікання обратки форсунок
  • некоректна робота датчика тиску
  • сильне зношування паливного насоса
  • знос деталей паливної форсунки

Ремонт агрегатів

Які агрегати ремонтують на СТО:

  • механічні коробки передач
  • автоматичні коробки передач
  • роздавальні коробки передач
  • передні та задні редуктори

Перший крок. Діагностику несправності. Тобто, першим етапом є зняття і дефектовка КПП на дільниці з ремонту коробок передач.
Продефектувати всі причини несправностей КПП, а після визначити об’єм робіт і перелік необхідних запчастин. Це можливо лише після зняття та розборки КПП. Без розборки можливо лише орієнтовно визначити причини несправності чи неправильної роботи КПП.

Другий крок. Узгодження термінів і вартості робіт з відновлення КПП. А можливо і визначення доцільності проведення ремонтних робіт.

Третій крок. Проведення ремонтних робіт. Попередньо необхідно замовити і отримати всі необхідні деталі.

Четвертий крок. Встановлення відновленної КПП на автомобіль. В сучасних автомобілях, як правило, потрібно прописати КПП в комп’ютері автомобіля. Це окрема процедура, яка потребує спеціальних знань і обладнання.

Ремонт пневмосистеми

Можливі причини:

  • не тримає тиску пневморесора
  • несправність клапана керування пневмосистемою
  • порушення герметичності пневмомагістралей
  • несправність датчика положення кузова

Причини:

  • сильне знос компресора пневмосистеми
  • забрудненість елементів пневмосистеми
  • витік повітря з пневмосистеми

Причини:

  • порушено калібрування рівня автомобіля
  • неробочий модуль керування пневмопідвіскою
  • утворення окислення та підгниття електропроводки пневмопідвіски

Ремонт системи охолодження двигуна

  • підтікання рідини, що охолоджує
  • температура охолоджуючої рідини знаходиться за межами допуску
  • пічка салону не гріє
  • патрубки системи охолодження мають явні дефекти
  • хомути мають дефекти
  • охолоджувальна рідина має непрозорий колір
  • система охолодження засмічена та вимагає промивання
  • недостатній рівень охолоджуючої рідини в системі
  • не працює вентилятор охолодження – обрив або пробуксування ременя приводу вентилятора
  • відмова в роботі електро та гідромуфти вентилятора
  • несправний термостат або заклинювання термостата в закритому стані
  • забитий радіатор охолодження
  • помпа має пошкодження лопатей
  • несправний датчик вимірювання температури
  • неправильною установкою кута випередження запалення
  • прорив вихлопних газів у систему охолодження – пробита прокладка ГБЦ
  • кришки радіаторів та розширювальних бачків мають пошкодження
  • є мікротріщини сорочки системи охолодження
  • радіатор охолодження має пошкодження
  • радіатор печі має пошкодження
  • патрубки системи пересохли і мають тріщини
  • хомути погано притискають патрубки

Ремонт вихлопної системи

  • резонатори та з’єднувальні труби мають корозію або прогари.
  • забиті або розплавлені каталізатори або фільтри сажі
  • гофри вихлопу мають пошкодження
  • прокладки вихлопної системи мають пошкодження
  • кріплення, кронштейни, підвіси вихлопу мають пошкодження

Ремонт кондиціонера авто

  • витік або нестача холодоагенту системи кондиціювання
  • несправність компресора кондиціонера
  • пошкоджений радіатор або трубки кондиціонера

Розвал сходження

Сходження – це різниця відстаней, виміряних по переднім та заднім точкам дисків коліс, у горизонтальній площині. Сходження вимірюється у міліметрах. Сходження може також виражатися в кутових вимірюваннях, тобто у градусах.
Найкритичніший кут установки коліс – це кут сходження. Надмірно позитивне або негативне сходження викликає підвищене зношування гуми на колесах. Якщо відстань виміряна по передніх точках менше відстані вимірюваної по задніх точках, то говорять про позитивне сходження. Якщо навпаки – про негативне або зворотне сходження. Сходження вважається нульовим, якщо колеса паралельні одне одному.

Розвал колеса – це кут між центральною площиною колеса та перпендикуляром до поверхні дороги.
Розвал сходження вимірюється в градусах. При цьому колеса повинні знаходитись у положенні прямолінійного руху. Колесо з кутом розвалу 0 градусів вертикально по відношенню до дороги. Розвал позитивний, якщо верх колеса відхиляється назовні. І негативний, якщо нахил усередину.

Регулювання розвалу-сходження дуже важлива процедура для правильної роботи автомобіля. Неправильні кути установки коліс можуть:

  1. Загрожувати погіршенням курсової стійкості автомобіля
  2. Підвищувати знос гуми коліс
  3. Створити непередбачуваність при входженні в повороти

Виконуйте розвал та сходження коліс двічі на рік. Саме після сезонної заміни шин. Крім того, варто щонайменше провести діагностику розвал сходження після потрапляння в серйозні ями чи вибоїни. А також після ремонту підвіски чи заміни елементів рульового управління.

Розвал сходження авто може порушитися, навіть якщо не було жодного ремонту ходової та автомобіль не потрапляв в аварійні ситуації. Можливі причини:

  1. Зміни кліренсу автомобіля
    Кути установки коліс безпосередньо залежать від кліренсу автомобіля. А кліренс, у свою чергу, має особливість зменшуватися з віком автомобіля. Це відбувається через просідання елементів підвіски: пружини, гумових частин, елементів кузова.
  2. Знос елементів підвіски авто
    Поява та накопичення мікроскопічних проміжків у шарнірах підвіски, які сумарно дають відчутні зміни кутів.
  3. Старіння кузова авто
    Природне старіння кузова в процесі експлуатації при постійному навантаженні, що призводить до поступової зміни його геометрії. І в свою чергу, до зміни кутів розвалу-сходження.

Заміна ГРМ

По звуку чи зовнішньому вигляду визначити чи потрібно заміна цієї деталі неможливо. Тому необхідно спиратися на:

  • термін його служби, тобто пробіг авто
  • характеристики конкретного двигуна
  • рекомендації заводу-виробника

Згідно рекомендацій заводу-виробника заміна ГРМ проводиться при пробігу 50-120 тис км пробігу. Залежить від марки і моделі авто. Також дані можуть відрізнятися залежно від складності умов експлуатації автомобіля.

Для автомобілів з ціпним ГРМ термін заміни більший, ніж для звичайного зубчатого ГРМ. Але теж є регламентні терміни заміни ціпного ГРМ.

Якщо потрібна консультація при якому пробігу потрібна заміни ГРМ для конкретної моделі авто, звертайтеся до нас. І отримаєте відповідь при якому пробігу завод-виробник рекомендує заміну ГРМ саме для вашого авто.

  • паливо не повністю згоряє
  • запалення працює зі збоями
  • з-під кожуха підтікає мастило
  • вихлоп виходить густим та маслянистим
  • запуск супроводжується нетиповими клацаннями
  • поява тріщин
  • перескакування зубців по шківу
  • ушкодження сальників

Ремонт стартера

Несправності стартера можуть бути електричні і механічні. А саме:

  • тягове реле виходить із ладу
  • щітки нещільно прилягають до колектора
  • зношення колектора якоря
  • руйнування матеріалів реле
  • підгоряють контактні пластини чи обмотка
  • вийшов з ладу або зіскочив з осі важіль відключення
  • пробуксовує муфта
  • зносилося кільце муфти чи буферна пружина
  • стартер обертається важко, хоча акумулятор заряджений
  • панель світиться, але двигун не запускається
  • клацання реле чути при вмиканні запалення, але двигун не запускається
  • скрегіт з-під капота
  • з’явився запах диму, стартер димить
  • стартер продовжує обертатись після запуску або вимкнення двигуна

Ремонт генератора

Усі несправності генератора можна розділити на дві групи – механічні та електричні

  • руйнування корпусу пристрою
  • поломка кріплень та підшипників
  • знос притискних пружинок щіток
  • вихід з ладу обгінної муфти чи шківа
  • обриви та замикання обмотки
  • поломка діодного мосту та реле-регулятора
  • знос вугільних щіток
  • відсутній значок акумулятора на приборній панелі під час увімкненого запалювання без запуску двигуна
  • значок акумулятора не гасне при працюючому двигуні
  • при запущеному двигуні значок акумулятора починає світитися при вмиканні електроприборів – світло, магнітола, обігрів салону, тощо
  • напруга в електросистемі дуже сильно коливаються, тьмяне або мерехтливе світло фар
  • свистить приводний ремінь
  • складності під час пуску мотора
  • ремінь перегрівається або руйнується
  • з’явилися сторонні шуми та вібрації під час роботи
  • недостатня зарядка в акумуляторі